KOSMETYCZNE ABC - RODZAJE CERY ORAZ JEJ PIELĘGNACJA - CERA NORMALNA

Wpadłam na pomysł nowego Tagu na moim blogu czyli KOSMETYCZNE ABC. Mam nadzieje, że taki rodzaj wpisów przypadnie Wam do gustu. Koniecznie dajcie znać w komentarzach czy chcecie czytać takie posty.

KOSMETYCZNE ABC otwiera temat rodzaje cery oraz jej pielęgnacja - cera normalna.


W zależności od aktywności i rozmieszczenia gruczołów łojowych w skórze wyróżnia się cztery rodzaje cery:
 
- normalną
- suchą
- tłustą
- mieszaną

Na rodzaj cery wpływają przede wszystkim uwarunkowania genetyczne, hormonalne oraz zewnętrzne czynnik tj dieta, warunki środowiskowe, nieprawidłowo dobrane kosmetyki.


CERA NORMALNA

Cera normalna jest różowa, gładka, jędrna, napięta, dobrze odżywiona i właściwie reaguje na warunki atmosferyczne ( wiatr, słońce, mróz) oraz na wodę i mydło. Niewidoczne są na niej naczynia krwionośne, przebarwienia i nie występuje problem łuszczenia.
           
Charakteryzuje się: 
- minimalistycznymi porami 
- aksamitną, miękką i gładką strukturą 
- naturalnym różowym odcieniem z delikatnym połyskiem
- brakiem niedoskonałości

Dużym błędem w traktowaniu cery normalnej jest brak pielęgnacji. Pielęgnując ten rodzaj cery należy pamiętać o ochronie fizjologicznej równowagi skóry. Skóra normalna nie potrzebuje preparatów regeneracyjnych. Wymaga jednak ochrony oraz kosmetyków utrzymujących jej prawidłowy stan. Pielęgnacja cery normalnej jest bardzo ważna, jeżeli chce się utrzymać zdrowy i młody wygląd skóry. Dobra kondycja skóry nie znaczy, że nie trzeba o nią dbać, wręcz przeciwnie.

http://www.dax.com.pl/pl/vademecum-pielegnacji/skora-normalna/
 
Pielęgnacja cery normalnej

1. Oczyszczanie: delikatne środki, mleczka

Mycie twarzy ciepłą wodą z dodatkiem delikatnego mydła, przetłuszczonego, wzbogaconego o oleje roślinne, lanolinę bądź z dodatkiem żelu bez mydła, z naturalnymi substancjami zmywającymi tj. betaina lub środki roślinne, spłukiwać zimną wodą, stosować mleczka i toniki.

2. Tonizowanie: toniki bezalkoholowe, przeznaczone dla cery normalnej

3. Nawilżanie: lekkie kremy lub żele

Na dzień stosować kremy nawilżające, półtłuste, a na noc najlepiej stosować kremy nawilżające, półtłuste zawierające wyciągi z ziół i owoców. Zimą należy używać kremy ochronne, a latem kremy z filtrami, dla natłuszczenia skóry podczas opalania. Skóra normalna ma skłonności do podrażnień, przy zimnym powietrzu oraz silnym wietrze konieczna jest dodatkowa ochrona kremami półtłustymi bądź tłustymi, aby osłonić ją przed działaniem niekorzystnych warunków atmosferycznych. Kremy te tworzą na skórze porowatą, lipidową błonę ochronną.
Twarz najlepiej przemywać płynami lub naparami zawierającymi wyciągi z ziół śluzorodnych (np. siemię lniane). Zalecane jest stosować maseczki z witaminami A, D, E,

4. Podkład: wystarczy lekki fluid 



Przykładowe kosmetyki do cery normalnej


1. Nivea - odświeżający krem na dzień
2. Nivea BB - upiększający krem nawilżający
3. Nivea - odświeżająca maseczka nawilżająca
4. Yves Rocher - maseczka nawilżająca
5. Delia - bio krem na dzie



W kolejnych postach pozostałe rodzaje cery.


Kochani chcecie czytać takie wpisy na moim blogu? Co uważacie o takim Tagu?  



******
UDOSTĘPNIJ TEN POST

40 komentarzy :

  1. to ja już czekam na tłustą i mieszaną:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super dziewczyny w takim razie niedługo serdecznie zapraszam na wpis o Waszej cerze.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. A ja wręcz odwrotnie, bardzo polubiłam się z kremai BB. Są one w składzie mojego codziennego makijażu.

      Usuń
  3. Hmmm bardzo ogólny podział cer... Bo mamy jeszcze naczynkową, trądzikową, starczą, atopową, wrażliwą... Weź to pod uwagę :)
    a wpis fajny. wiedza w pigułce z fajnym pomysłem, na pokazanie kosmetyków dobranych do rodzaju cery :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To podstawowy podział cer. A te która wymieniłaś chce zaliczyć do "problemy skórne cery" czyli cera atopowa (alergiczna) i wrażliwa, cera z rozszerzonymi naczynkami, trądzik pospolity, trądzik różowaty, skóra dojrzała, skóra starcza i cera atroficzna.
      Dziękuje :*

      Usuń
  4. Chętnie poczytam o suchej skórze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, to w takim razie niedługo zapraszam na kolejny wpis. Sucha skóra również będzie.

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Zapraszam na kolejne posty z tej serii na pewno pojawią się pozostałe rodzaje cer, problemy skórne, preparaty kosmetyczne do pielęgnacji twarzy i ciała i wiele innych ciekawych tematów.

      Usuń
  6. o tak lubię takie wpisy, z racji,że mam cerę normalną przydadza mi się kremy, które zaproponowałas - przejrzę je:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy post!:))

    zapraszam do mnie: blousforyou.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawy post, byłaby fajna seria wpisów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, zatem biorę się za kolejne posty :)

      Usuń
  9. fajny pomysł :) Czekam na mieszaną :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam cerę normalną, czasami jedynie wyjdzie mi kilka niedoskonałości, ale zdecydowanie nie przepadam za BB. Wszystkie te kosmetyki to dla mnie buble. Uwielbiam za to normalne kremy z Nivea, pięknie pachną i super nawilżają skórę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja bardzo lubię kosmetyki firmy Nivea dlatego zaprezentowałam je w tym poście.

      Usuń
  11. Ja równiez chętnie poczytam o cerze mieszanej :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja jestem posiadaczką cery mieszanej - czekam na kolejny post. =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już niedługo pojawi się również cera mieszana.

      Usuń
  13. Ciekawy wpis, ja jestem raczej sucharkiem więc czekam na kolejny wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja czytając ten wpis do tej pory myśląłm, ż emam mieszaną a teraz już sama nie wiem ;0 Czekam na resztę wpisów ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ooo ja chętnie dowiem się czegoś na temat mojej cery, czyli mieszanej! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ja mam cere mieszana chyba.....w sumie zawsze myslalam ze mam naczynkowa,wrazliwą ale ostatnio jaz sie w tym zakrecilam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Moje cera do normalnych raczej nie należy. .

    OdpowiedzUsuń
  18. Moja cera niestety normalna nie jest :D

    OdpowiedzUsuń
  19. :ovely post and products!

    Lets follow eachother on GFC. let me know if it is yes. Leave a comment about following and then I will come back immediately and follow you.

    http://vkusnosbety.blogspot.com/


    Have a great weekend!

    OdpowiedzUsuń
  20. Och jak ja bym chciała mieć normalną cerę, niestety mam bardzo kapryśną :/

    OdpowiedzUsuń
  21. nie wiem czy nivea to dobry pomysl ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny pomysł :) ha akurat do kosmetyków nivei nie jestem przekonana. .
    czekam na post z pelegnacją cery tłustej i mieszanej :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny pomysł :) ha akurat do kosmetyków nivei nie jestem przekonana. .
    czekam na post z pelegnacją cery tłustej i mieszanej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę być na bieżąco, bo niedługo pojawi się post z Twoją cerą :)

      Usuń

Zapraszam do obserwowania, komentowania i pozostawienia swojej opinii. Wszystkie spostrzeżenia są zawsze mile widziane. Kochani staram się systematycznie odwiedzać Wasze blogi.

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.